تشریفات و خدمات مجالس الف | برگزاری مراسم عروسی و نامزدی

گل آرایی,سفره عقد,تشریفات,تشریفات الف,تشریفات عروسی,تشریفات مجالس,خدمات مجالس,باغ عروسی

تشریفات و خدمات مجالس الف | برگزاری مراسم عروسی و نامزدی

گل آرایی,سفره عقد,تشریفات,تشریفات الف,تشریفات عروسی,تشریفات مجالس,خدمات مجالس,باغ عروسی

برش لیزری صفحات پلاستیکی و سرامیکی

 

قطعا هنگامی که  صحبت از روش‌های پردازش صفحات پلاستیکی و سرامیکی به میان می‌آید، استفاده از دستگاه لیزر به دلیل انعطاف‌پذیری و دقت بالا در صدر این روش‌ها قرار خواهد گرفت. با استفاده از لیزر، محصولات نهایی  از کیفیت بالایی برخوردار  بوده و در وقت نیز صرفه‌جویی خواهد شد. پردازش صفحات پلاستیک و سرامیک توسط این تکنولوژی با تابیدن و جذب انرژی فوق متمرکز پرتو لیزر آغاز می‌شود. گرمای ایجاد شده توسط این اشعه موجب بخار شدن بخش‌هایی از ماده که لیزر به آن تابیده شده گشته و در نهایت برش لیزری با دقتی بالا انجام می‌شود. در واقع ‌لیزرهای صنعتی قادرند مقدار زیادی انرژی را در یک نقطه کوچک و مشخص متمرکز کرده و موجب گرم شدن، بخار شدن مواد در آن نقطه و در نهایت برش مواد شوند. به عبارت دیگر، تابش دقیق اشعه لیزر به نقطه‌ای مشخص موجب پدید آمدن برش‌هایی دقیق و منظم می‌شود.

نوع لیزری که عمدتا برای ایجاد برش و یا حک بر روی صفحاتی از جنس پلاستیک و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیزر CO2 می‌باشد.  این لیزر با دقت و ظرافت بسیار بالا توانایی ایجاد زیباترین اشکال را بر روی این مواد دارد.

 

 


 

در میان انواع پلاستیک، آکریلیک از محبوبیت خاصی برای برش توسط لیزر برخوردار است.  دلیل عمده آن را می‌توان نتایج خوبی دانست که هنگام کار با لیزر حاصل می‌شود. دلیل دیگر نیز موارد استفاده بی‌شمار این ماده در صنایع و محصولات مختلف می‌باشد. آن چه مسلم است لیزر بر روی مواد مختلف تأثیر یکسان نداشته و گاهی نیاز است تا مواد جدید را به صورت نمونه امتحان کرد تا از نتیجه برش لیزری آن اطمینان حاصل کرد. به طور مثال آکریلیک را می‌توان با دستگاه لیزر تا ضخامت 25 میلی‌متر برش زد. اصولا آکریلیک‌های شفاف بعد از برش توسط لیزر نیازی به عملیات پرداخت اضافی نداشته و محل‌های برش‌خورده بسیار صاف و شفاف خواهند بود. 

فویل‌ها نیز یکی دیگر از موادی هستند که برش لیزری بر روی آن‌ها بسیار نتایج خوبی خواهد داشت. پیش از این، استفاده از کاتر برای برش یا سوراخ کردن فویل رونق داشت. اما با این روش، لبه‌های برش‌خورده دندانه دندانه شده که از کیفیت محصول می‌کاهد. هنگام استفاده از لیزر هیچ‌گونه محدودیتی برای ایجاد شکل‌ها و طرح‌های مختلف وجود نداشته و لبه‌های برش ‌خورده نیز صاف و یکنواخت خواهد بود. در حقیقت، بسیاری از مواد پلاستیکی و تا ضخامت 1 میلی‌متر را به راحتی می‌توان  با لیزر برش زد. در مورد قطعاتی بیشتر از این 1 میلی‌متر ضخامت ممکن است از میزان کیفیت برش کاسته شود. زیرا، این مواد پلاستیکی در امتداد محل برش ذوب شده و ممکن است تا حدی تغییر شکل دهند. در عین حال برخی از پلاستیک‌ها گازها و بخاراتی را منتشر می‌سازند که هنگام کار با این مواد باید بسیار احتیاط کرد.. با این حال، به علت صرفه اقتصادی عملیات برش لیزری، امروزه بیش از پیش از این تکنولوژی در برش مواد پلاستیکی استفاده می‌شود.


 

امروزه به صورت گسترده در صنعت مد و دکوراسیون داخلی از لیزر CO2 جهت تولید محصولات متنوع استفاده می‌شود. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، از این تکنولوژی در برش و حک انواع سرامیک نیز استفاده می‌شود. سرامیک پرتوی لیزر را به مقدار زیادی جذب کرده و به همین دلیل برش و حک به زیبایی و با دقت بالا انجام می‌شود. سرامیک با تابش اشعه لیزر گرم شده  و پس از تبخیر نقطه مورد نظر، برش لیزری صورت می‌گیرد. تا پیش از پیدایش تکنولوژی لیزر از روش‌هایی چون چاپ سیلک اسکرین برای حکاکی روی سرامیک استفاده می‌شد. اما روش‌های سنتی گذشته همواره با محدودیت‌هایی همراه بوده‌اند. در این مورد بیشتر بدانید.

در حالی که امروزه لیزر با قابلیت بالا در ارایه خدمات در کمترین زمان و بالاترین بازده توانسته روش‌های قدیمی را تا حد زیادی کنار زده و موجب متحول شدن صنایع شود. با استفاده از لیزر ایجاد انواع طرح‌ها و سایه‌ روشن‌ها روی سرامیک به راحتی انجام می‌شود. در ضمن، کیفیت محصول نهایی در بسیاری موارد برابر با عکس خواهد بود.

تشریفات عروسی و عوامل تاثیر گذار بر آن

مراسم ازدواج و عروسی یکی از خاطره انگیز ترین شب های زندگی هر فرد می باشد. اگر تشریفات عروسی به درستی انجام شود و طبق برنامه پیش برود می تواند برای عروس و داماد و همین طور خانواده ها بهترین شب زندگیشان رقم بخورد. تشریفات عروسی یکی از مهم ترین و سخت ترین کارها و انتخاب ها در روز های قبل از عروسی می باشد.تشریفات عروسی یکی سری قوانین خاص خود را دارد که باید به آن ها توجه نمود.در انتخاب چگونگی برگزار شدن تشریفات عروسی یکی از مهم ترین فاکتور ها بودجه و توان مالی برای پرداخت هزینه برگزاری تشریفات عروسی می باشد. برای آشنایی با تشریفات عروسی و چگونگی برگزاری آن ها لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

تشریفات مجالس عروسی چیست؟

 

هر عروسی به یک سری مقدمات و برنامه ریزی ها نیازمند است؛ مجموعه کارها از کوچک ترین و پیش پا افتاده ترین آنها تا انجام کارهای سخت را تشریفات عروسی می نامند. از گذشته تا به امروز برای برگزاری همه مجالس عروسی تشریفات خاصی برگزار شده است اما شکل برگزاری مراسمات از گذشته تا به حال تغییر نموده است. منظور از شکل برگزاری این است که به مرور زمان گسترده تر و مهم تر شدند و نیاز به یک سری برنامه ها در انجام امور حس می شود. امروزه بیشتر مجالس های عروسی مجلل شده و نسبت به قبل از تشریفات مدرن تری دارند.

 

چه کسانی مسئول برگزاری تشریفات عروسی هستند؟

 

همانطور که می دانید حتی بعضی از مراسم ها و مهمانی های کوچک نیاز به یک برنامه ریزی خاص داشته و باید عامل های و یا عاملینی پشت این کار باشند تا تشریفات عروسی به بهترین شکل صورت گیرد. بعضی از خانواده ها خودشان مسئول برگزاری مراسم می باشند اما به دلیل سنگینی کار تشریفات و همین طور وقت گیر بودن هماهنگ کردن برنامه ها امروزه بیشتر خانواده ها مسئولیت برگزاری تشریفات مجالس خود را به موسسات برگزار کننده تشریفات مجالس می سپارند زیرا این موسسات هم تجربه کافی در زمینه برگزاری مجالس دارند و برگزاری تشریفات به بهترین نحو انجام می شود و هم اینکه دروقت صرفه جویی شده و خانواده ها از بار سنگین مسئولیت این مجالس رها می شوند. البته این که هر خانواده ای کدام موسسه را برای برگزاری تشریفات مجالس خود انتخاب می نماید بستگی به بودجه و توان مالی آن خانواده دارد.

 

تشریفات مجالس عروسی شامل چه چیز های می شود؟

 

برگزاری مجالس عروسی شامل یک برنامه می باشد که در این برنامه مشخص کردن تاریخ عروسی، آتلیه، گروه موزیک عروسی، گل کاری ماشین عروس، انتخاب و رزرو وقت از آرایشگاه برای عروس و داماد، انتخاب لباس عروس و داماد، تعیین غذای روز عروسی و مراسم حنابندان انتخاب و سفارش کارت عروسی، باغ عروسی، تالار و... همگی از تشریفات عروسی می باشند. به طبع اگر افراد خودشان بخواهند این کارها را انجام دهند کمی به مشکل می افتند و اگر بودجه آن را داشته باشند که بتوانند این کار را به موسسات واگذار کنند بهتر است.

 

عوامل تاثیر گذار بر تشریفات عروسی

 

مهم ترین عوامل تعیین کننده تنوع تشریفات بستگی به سلیقه و علایق عروس و داماد و هم چنین بودجه آن ها دارد. پس از این موارد از عوامل تاثیر گزار دیگر برای برگزاری تشریفات، تاریخ عروسی و تعداد مهمان های دعوت شده می باشد زیرا این موارد بر مکان برگزاری عروسی و ظرفیت تالا انتخابی تاثیر گذار می باشند.

 

مشخص کردن تاریخ عروسی

 

تعیین تاریخ عروسی از جمله عواملی است که بر برگزاری تشریفات عروسی موثر می باشد. از آن جایی که از عوامل مهم در انتخاب تالار یا باغ عروسی آب و هوا می باشد پس در فصول گرم سال بهترین انتخاب برای برگزاری مراسم عروسی باغ و یا باغ تالار می باشد اما در فصول سرد سال بهترین کار انتخاب تالار می باشد. از طرفی با مشخص شدن تاریخ عروسی هم خانواده عروس از لحاظ وقت لازم برای خرید جهیزیه آسوده خاطر می شوند و هم داماد و یا موسسات تکلیف خود را در مورد زمان رزرو تالار می دانند.

 

نمونه هایی از تشریفات عروسی

 

تشریفات عروسی با توجه به بودجه مورد نظر میتوان وسیع تر و یا کمتر شود. به طور مثال برای عروس خانم ها مهم ترین قسمت تشریفات عروسی انتخاب سالن زیبایی و لباس عروس متناسب با سلیقه های عروس می باشد. بنابراین دقت در این انتخاب بسیار مهم است. برای این کار موسسات برگزاری مراسم باید بهترین سالن زیبایی و مزون لباس را متناسب با سلیقه عروس و داماد انتخاب نمایند.

یکی دیگر از این تشریفات انتخاب آتلیه و باغ برای عکس می باشد. این قسمت را میتوان از مهم ترین ها دانست زیرا آتلیه به ثبت همه لحظات خوب عروس و داماد می پردازد. شما بعد از شب عروسی تنها چیزی که از آن با خود به یادگار خواهید داشت همین عکس هایی است که در آلبوم برایتان می ماند.

 

 

انتخاب تم عروسی مناسب و تهیه وسایل تزیینی زیبا و شیک متناسب با تم عروسی از جمله کارهایی است که سبب با شکوه تر شدن و بهتر برگزار شدن مراسم می شود.

 

انتخاب گروه موزیک برای برگزاری تشریفات عروسی بستگی به سلیقه، عقاید و فرهنگ عروس، داماد وخانواده ها دارد. این قسمت نیز در عوض کردن فضا و گرما بخشی مجلس شما بسیار مهم است. یکی از خدمات مجالس که سبب زیباتر شدن و با شکوه شدن برگزاری مراسم عروسی می شود گل آرایی می باشد. که این گل آرایی شامل گل آرایی ماشین عروس، اتاق یا سالن عقد و هم چنین دسته گل و جایگاه عروس و داماد می باشد. اگر این گل آرایی متناسب با تم عروسی باشد سبب زیبا تر برگزار شدن تشریفات عروسی می شود.

مجالس عقد و حنابندان جز تشریفات عروسی می باشند.

برگزاری مراسم عقد و حنابندان بستگی به علاقه و فرهنگ عروس و داماد دارد مثلا در برخی خانواده ها قبل از عروسی مراسم حنابندان گرفته می شود که تشریفات مراسم حنابندان نیز چیزی کمتر از تشریفات عروسی نیست. در این مراسم نیز به تم حنابندان و گل آرایی جایگاه عروس و دسته گل عروس، آتلیه، سالن آرایشگاه، ماشین عروس و ... توجه زیادی می شود. برگزاری مراسم عقد نیز به فرهنگ و سلیقه بستگی دارد و برخی از خانواده ها چند وقت قبل از عروسی و بعضی دیگر روز عروسی اقدام به این کار می نمایند. البته باید توجه کرد که برگزاری مراسم عقد و حنابندان و همین طور مجلل برگزار شدن یا ساده برگزار شدن آن ها بستگی به سلیقه و بودجه خانواده ها و نظر عروس و داماد دارد.

 

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعاتی مفیدی در مورد تشریفات عروسی و این مجالس به شما داده باشیم. از اینکه ما را همراهی نمودید متشکریم..

انواع مبلمان اداری براساس ویژگی های مختلف

مبلمان اداری ارگونومیک جهت افزایش سلامت بدن کارمندان و بهتر شدن شرایط کاری، طراحی و به بازار عرضه شده است. این مبلمان های اداری را میتوانید نسبت به فضا و مکان و با توجه به شرایطهای مختلف طراحی و اجرا کنید.

 

استفاده بهینه از مبلمان اداری

 

امروزه با افزایش امکانات و بهره گیری از این امکانات در مکان های مختلف موجبات افزایش آرامش افراد فراهم شده است. یکی از این امکانات که به شکلهای گوناگون با افزایش کیفیت مواجه شده است، مبلمان اداری میباشد. مبلمان اداری که در مدلهای مختلف طراحی شده است، برای استفاده نمودن در مکانهای متنوع کارایی فراوانی دارد. هر شرکت و یا هر سازمانی با توجه به نیاز و ظرفیت خود اقدام به طراحی نمودن و تهیه کردن مبلمان های اداری شرکت خود میکند. در برخی از شرکتها نیاز گستردهای به میز کنفرانس وجود دارد.

 

مدیر و مسئولین این شرکتها میتوانند نسبت به فضای موجود اقدام به خرید این میز نمایند؛ و یا شرکت دیگری به علت ازدیاد زیاد کارمندان و تعداد بالای نیروی کارمند خود بایستی از میز اداری و صندلی اداری استفاده کند. مسئولین این شرکتها نیز میتوانند با رایزنیهای خود بهترین میز و صندلی اداری را تهیه کنند. بودن میز مدیریت در بسیاری از شرکتها، ادارات و سازمانها و نهادهای مختلف امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. انواعی از این دسته میزها را میتوانید با توجه به ظرفیت مکانی اداره یا شرکت خود انتخاب کنید. با ادامه مطلب همراه ما باشید و اطلاعات جامع و گستردهای را در رابطه با مبلمان های اداری کسب نمایید.

 

 

توضیحات کامل در رابطه با مبلمان اداری

 

انواعی از مدلهای مختلف و طراحیهای متنوع در رابطه با مبلمان اداری صورت میپذیرد. در این بخش به صورت کلی چند نمونه از برجسته ترین مدلهای این حرفه را ارائه میدهیم:

انواع میز کنفرانس: این میز در شکل و طرحهای مختلف ازجمله میز کنفرانس بر اساس تعداد نفرات و یا میز کنفرانس قابل توسعه و میز کنفرانس در شکلهای مختلف طراحی و تولید میشود.

میز مدیریتی: این میز بر اساس متراژ اتاق مدیر طراحی و تهیه میگردد. البته شکل اتاق نیز در طراحی و خرید این میز مؤثر است.

میز پذیرایی: این میز نیز یکی از ملزومات قابل استفاده در شرکتها میباشد. با توجه به سلیقه هر مسئولی میتوان این میز را طراحی نمود و در مدلهای خاص از آن بهرهمند شد.

میز و صندلی اداری: از مهمترین موارد قابل استفاده در تمامی ادارات  میز و صندلی اداری میباشد. انواع طرح ها با کیفیت های مختلف را میتوان برای فضاهای مختلف ارائه نمود.

دیگرهای مبلمان اداری: از دیگرهای مبلمان اداری میتوان به کتابخانه اشاره کرد که در طراحی فضاهای مختلف اداری بسیار چشمگیر و مدرن است. میز کارشناسی که وجود آن در برخی از ادارات و شرکتها با توجه به نیاز میتواند طراحی شود.

 

ویژگیهای مناسب مبلمان اداری

 

مبلمان اداری ضمانت کننده تکامل است البته اگر دارای سه ویژگی مهم باشد. این سه ویژگی عبارتند از: طراحی زیبا، ارگونومیک و مدت و دوام بالا. در این بخش به تحلیل این سه ویژگی مهم و ضروری میپردازیم.

 

طراحی زیبا: در طراحی کردن فضاهای مختلف همواره باید چیدمان مبلمان و لوازم اداری را در نظر گرفت. استایل و شکل قرار گرفتن وسایل مختلف اداری یکی از شرایط مناسب برای زیبایی فضاهای مختلف اداری است. ازاینرو توجه به طراحی زیبا شامل رنگ و چیدمان امری ضروری و اجتنابناپذیر است.

 

ارگونومیک: عبارت فوق عملی است که برای انسان طراحی شده است. آنچه در این موضوع بسیار مهم است اهمیت دادن به سلامت بدن است. ارگونومیک بودن مبلمان اداری این ویژگی را ایجاد میکند که سلامت کارمندان در محیطهای مختلف تضمین شود.

 

دوام بالا: ازآنجاییکه مبلمان اداری از وسایل مصرفی ضروری میباشد، این وسایل در طول زمان مستهلک می شود. توجه به جنس مبلمان باعث خریدی مناسب برای این امر خواهد شد. لازم به ذکر است که در زمان خرید مبلمان اداری میتوانید تحقیقات و بررسیهای گسترده را انجام دهید و بعد از تکمیل آن اقدام به خرید وسایل مبلمان موردنظر کنید. در تحقیقات به جنس مبلمان که سبب کاهش یا افزایش دوام آن میشود توجه داشته باشید.

 

طراحی مبلمان اداری

 

امروزه به طراحی مبلمان اداری، سبک گفته میشود. طراحی نمودن مبلمان و میزهای اداری امروز شکل دیگری به خود گرفته است. اگر بخواهید یک کار چشمگیر و تاثیرگذاری داشته باشید در ابتدا به طراحی مبلمان و فضای خود توجه کنید. موفقیت در یک فضای کاری، توجه به دکوراسیون اداری مبلمان و میز و صندلی اداری میباشد. همانطور که در بخشهای قبلی گفته شد ویژگیهایی همچون دوام بالا و ارگونومیک بودن در کنار طراحی زیبا سبب افزایش بازدهی محیط کاری میشود.

 

 

رنگ بندی مبلمان اداری

 

در طراحی مبلمان اداری باید به رنگ بندی محیط توجه کامل داشت و با یک ترکیب رنگی مناسب اقدام به تهیه این مبلمان کرد. البته عوامل دیگری همچون شکل مکان و قرار گرفتن مبلمان نیز در اجرای دکوراسیون اولویت بالایی دارند. به صورت کلی برای خرید و تهیه انواع مبلمان اداری و غیر اداری باید به طراحی، چگونگی قرار گرفتن و هارمونی کلی فضا توجه داشت. این امر سبب میشود که کارایی افراد و روحیه آنها افزایش یابد. درواقع اینطور میتوان تشریح نمود که طراحی با در نظر گرفتن رنگ مبلمان اداری سبب افزایش راندمان کاری میشود. به صورت کلی امروزه استفاده از مبلمان مدرن یک اولویت بسیار مهم برای مدیران شرکتهای مختلف شده است.

جنس مبلمان اداری

 

جنس مبلمان اداری یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب و کار کردن این وسایل میباشد. همانطور که در بخشهای قبلی اشاره شد دوام و کارایی مبلمان ازجمله فاکتور و ویژگیهای بسیار مهم است. جنس کارهای چوبی مبلمان از چوب چنگل یا به عبارتدیگر چوبهای فرآوری شده میباشد. بیشتر چوبهای فرآوری شده که در ساخت مبلمان های اداری به کاربرده میشوند از جنس ام دی اف یا ملامینه هستند. البته اجناس دیگری نیز برای ساخت فراوردههای چوبی استفاده میشوند؛ اما بیشترین استفاده را در تهیه مبلمان های اداری چوبهای فرآوری شده ملامینه یا ام دی اف دارند.

 

جنس ام دی اف نسبت به ملامینه یا همان نئوپان روکشدار، بهتر و بادوامتر است. البته با توجه به سفارش و یا با توجه به میزان هزینه میتوان مبلمان های اداری را از این دو محصول فراوریشده تهیه نمود. به صورت کلی ام دی اف گرانتر و با کیفیت از ملامینه میباشد، چراکه میزان نفوذ آب و رطوبت به این محصول کمتر است. در صندلیهای اداری غیر از جنس چرم از محصول فلز و چوب استفاده میشود. با توجه به تنوع طرح در صندلیهای اداری افراد میتوانند با در اختیار داشتن طرحهای مختلف اقدام به خرید این صندلیها نمایند.

 

دیگر اجزای مبلمان اداری

 

در مباحث قبلی به انواع میز و صندلی اداری اشاره نمودیم. در این بخش به چند نمونه دیگر از اجزای مبلمان اداری خواهیم پرداخت که هریک با توجه به کاربردهایی که دارند، طراحی و تولید میشوند. میز کانتر یکی از این موارد است که بیشترین کاربرد را در بانکها دارد. این میز برای سرویسدهی به مراجعهکنندگان طراحیشده است.

 

ابعاد و شکل این دست از میزها به صورتی است که آسایش و راحتی مراجعه کننده در زمان نشستن فراهم شود. اغلب این کانترها به شکل کشیده و مستطیلی میباشند. دیوارکوب ها نیز یکی دیگر از اجزای مبلمان اداری مدرن هستند که برای ایجاد همخوانی دیوارهای مختلف در محیط اداری با دیگر بخشهای این محیط طراحی میشوند.مبلمان اداری ارگونومیک جهت افزایش سلامت بدن کارمندان و بهتر شدن شرایط کاری، طراحی و به بازار عرضه شده است. این مبلمان های اداری را میتوانید نسبت به فضا و مکان و با توجه به شرایطهای مختلف طراحی و اجرا کنید.

 

استفاده بهینه از مبلمان اداری

 

امروزه با افزایش امکانات و بهره گیری از این امکانات در مکان های مختلف موجبات افزایش آرامش افراد فراهم شده است. یکی از این امکانات که به شکلهای گوناگون با افزایش کیفیت مواجه شده است، مبلمان اداری میباشد. مبلمان اداری که در مدلهای مختلف طراحی شده است، برای استفاده نمودن در مکانهای متنوع کارایی فراوانی دارد. هر شرکت و یا هر سازمانی با توجه به نیاز و ظرفیت خود اقدام به طراحی نمودن و تهیه کردن مبلمان های اداری شرکت خود میکند. در برخی از شرکتها نیاز گستردهای به میز کنفرانس وجود دارد.

 

مدیر و مسئولین این شرکتها میتوانند نسبت به فضای موجود اقدام به خرید این میز نمایند؛ و یا شرکت دیگری به علت ازدیاد زیاد کارمندان و تعداد بالای نیروی کارمند خود بایستی از میز اداری و صندلی اداری استفاده کند. مسئولین این شرکتها نیز میتوانند با رایزنیهای خود بهترین میز و صندلی اداری را تهیه کنند. بودن میز مدیریت در بسیاری از شرکتها، ادارات و سازمانها و نهادهای مختلف امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. انواعی از این دسته میزها را میتوانید با توجه به ظرفیت مکانی اداره یا شرکت خود انتخاب کنید. با ادامه مطلب همراه ما باشید و اطلاعات جامع و گستردهای را در رابطه با مبلمان های اداری کسب نمایید.

 

 

توضیحات کامل در رابطه با مبلمان اداری

 

انواعی از مدلهای مختلف و طراحیهای متنوع در رابطه با مبلمان اداری صورت میپذیرد. در این بخش به صورت کلی چند نمونه از برجسته ترین مدلهای این حرفه را ارائه میدهیم:

انواع میز کنفرانس: این میز در شکل و طرحهای مختلف ازجمله میز کنفرانس بر اساس تعداد نفرات و یا میز کنفرانس قابل توسعه و میز کنفرانس در شکلهای مختلف طراحی و تولید میشود.

میز مدیریتی: این میز بر اساس متراژ اتاق مدیر طراحی و تهیه میگردد. البته شکل اتاق نیز در طراحی و خرید این میز مؤثر است.

میز پذیرایی: این میز نیز یکی از ملزومات قابل استفاده در شرکتها میباشد. با توجه به سلیقه هر مسئولی میتوان این میز را طراحی نمود و در مدلهای خاص از آن بهرهمند شد.

میز و صندلی اداری: از مهمترین موارد قابل استفاده در تمامی ادارات  میز و صندلی اداری میباشد. انواع طرح ها با کیفیت های مختلف را میتوان برای فضاهای مختلف ارائه نمود.

دیگرهای مبلمان اداری: از دیگرهای مبلمان اداری میتوان به کتابخانه اشاره کرد که در طراحی فضاهای مختلف اداری بسیار چشمگیر و مدرن است. میز کارشناسی که وجود آن در برخی از ادارات و شرکتها با توجه به نیاز میتواند طراحی شود.

 

ویژگیهای مناسب مبلمان اداری

 

مبلمان اداری ضمانت کننده تکامل است البته اگر دارای سه ویژگی مهم باشد. این سه ویژگی عبارتند از: طراحی زیبا، ارگونومیک و مدت و دوام بالا. در این بخش به تحلیل این سه ویژگی مهم و ضروری میپردازیم.

 

طراحی زیبا: در طراحی کردن فضاهای مختلف همواره باید چیدمان مبلمان و لوازم اداری را در نظر گرفت. استایل و شکل قرار گرفتن وسایل مختلف اداری یکی از شرایط مناسب برای زیبایی فضاهای مختلف اداری است. ازاینرو توجه به طراحی زیبا شامل رنگ و چیدمان امری ضروری و اجتنابناپذیر است.

 

ارگونومیک: عبارت فوق عملی است که برای انسان طراحی شده است. آنچه در این موضوع بسیار مهم است اهمیت دادن به سلامت بدن است. ارگونومیک بودن مبلمان اداری این ویژگی را ایجاد میکند که سلامت کارمندان در محیطهای مختلف تضمین شود.

 

دوام بالا: ازآنجاییکه مبلمان اداری از وسایل مصرفی ضروری میباشد، این وسایل در طول زمان مستهلک می شود. توجه به جنس مبلمان باعث خریدی مناسب برای این امر خواهد شد. لازم به ذکر است که در زمان خرید مبلمان اداری میتوانید تحقیقات و بررسیهای گسترده را انجام دهید و بعد از تکمیل آن اقدام به خرید وسایل مبلمان موردنظر کنید. در تحقیقات به جنس مبلمان که سبب کاهش یا افزایش دوام آن میشود توجه داشته باشید.

 

طراحی مبلمان اداری

 

امروزه به طراحی مبلمان اداری، سبک گفته میشود. طراحی نمودن مبلمان و میزهای اداری امروز شکل دیگری به خود گرفته است. اگر بخواهید یک کار چشمگیر و تاثیرگذاری داشته باشید در ابتدا به طراحی مبلمان و فضای خود توجه کنید. موفقیت در یک فضای کاری، توجه به دکوراسیون اداری مبلمان و میز و صندلی اداری میباشد. همانطور که در بخشهای قبلی گفته شد ویژگیهایی همچون دوام بالا و ارگونومیک بودن در کنار طراحی زیبا سبب افزایش بازدهی محیط کاری میشود.

 

 

رنگ بندی مبلمان اداری

 

در طراحی مبلمان اداری باید به رنگ بندی محیط توجه کامل داشت و با یک ترکیب رنگی مناسب اقدام به تهیه این مبلمان کرد. البته عوامل دیگری همچون شکل مکان و قرار گرفتن مبلمان نیز در اجرای دکوراسیون اولویت بالایی دارند. به صورت کلی برای خرید و تهیه انواع مبلمان اداری و غیر اداری باید به طراحی، چگونگی قرار گرفتن و هارمونی کلی فضا توجه داشت. این امر سبب میشود که کارایی افراد و روحیه آنها افزایش یابد. درواقع اینطور میتوان تشریح نمود که طراحی با در نظر گرفتن رنگ مبلمان اداری سبب افزایش راندمان کاری میشود. به صورت کلی امروزه استفاده از مبلمان مدرن یک اولویت بسیار مهم برای مدیران شرکتهای مختلف شده است.

جنس مبلمان اداری

 

جنس مبلمان اداری یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب و کار کردن این وسایل میباشد. همانطور که در بخشهای قبلی اشاره شد دوام و کارایی مبلمان ازجمله فاکتور و ویژگیهای بسیار مهم است. جنس کارهای چوبی مبلمان از چوب چنگل یا به عبارتدیگر چوبهای فرآوری شده میباشد. بیشتر چوبهای فرآوری شده که در ساخت مبلمان های اداری به کاربرده میشوند از جنس ام دی اف یا ملامینه هستند. البته اجناس دیگری نیز برای ساخت فراوردههای چوبی استفاده میشوند؛ اما بیشترین استفاده را در تهیه مبلمان های اداری چوبهای فرآوری شده ملامینه یا ام دی اف دارند.

 

جنس ام دی اف نسبت به ملامینه یا همان نئوپان روکشدار، بهتر و بادوامتر است. البته با توجه به سفارش و یا با توجه به میزان هزینه میتوان مبلمان های اداری را از این دو محصول فراوریشده تهیه نمود. به صورت کلی ام دی اف گرانتر و با کیفیت از ملامینه میباشد، چراکه میزان نفوذ آب و رطوبت به این محصول کمتر است. در صندلیهای اداری غیر از جنس چرم از محصول فلز و چوب استفاده میشود. با توجه به تنوع طرح در صندلیهای اداری افراد میتوانند با در اختیار داشتن طرحهای مختلف اقدام به خرید این صندلیها نمایند.

 

دیگر اجزای مبلمان اداری

 

در مباحث قبلی به انواع میز و صندلی اداری اشاره نمودیم. در این بخش به چند نمونه دیگر از اجزای مبلمان اداری خواهیم پرداخت که هریک با توجه به کاربردهایی که دارند، طراحی و تولید میشوند. میز کانتر یکی از این موارد است که بیشترین کاربرد را در بانکها دارد. این میز برای سرویسدهی به مراجعهکنندگان طراحیشده است.

 

ابعاد و شکل این دست از میزها به صورتی است که آسایش و راحتی مراجعه کننده در زمان نشستن فراهم شود. اغلب این کانترها به شکل کشیده و مستطیلی میباشند. دیوارکوب ها نیز یکی دیگر از اجزای مبلمان اداری مدرن هستند که برای ایجاد همخوانی دیوارهای مختلف در محیط اداری با دیگر بخشهای این محیط طراحی میشوند.