تشریفات و خدمات مجالس الف | برگزاری مراسم عروسی و نامزدی

گل آرایی,سفره عقد,تشریفات,تشریفات الف,تشریفات عروسی,تشریفات مجالس,خدمات مجالس,باغ عروسی

تشریفات و خدمات مجالس الف | برگزاری مراسم عروسی و نامزدی

گل آرایی,سفره عقد,تشریفات,تشریفات الف,تشریفات عروسی,تشریفات مجالس,خدمات مجالس,باغ عروسی

مهم ترین نکات در طراحی چیدمان میز شام عروسی

در این مقاله به چند تا از مهم ترین نکات در طراحی چیدمان میز شام عروسی اشاره می کنیم

رومیزی جذاب: قدم نخست در طراحی و تزیین میز شام انتخاب یک رومیزی جذاب و زیبا است. اگر سعی شود تا رومیزی ها کار شده باشد و دارای نگین و یا منجوق دوزی باشد بسیار شکیل تر خواهد بود. تزیینات زیبا و جذابیت رومیزی توانایی آن را دارد تا زیبایی میز شام را چندین برابر کند. البته استفاده از نوارهای رنگی در انتها و لبه های رومیزی بسیار زیبا خواهد بود.

استفاده از گل: در تشریفات مجالس برای آراستن میز شام می توان از گل هایی نظیر رز، سوسن، داوودی و میمون استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که اندازه این گل ها باید با سایز میز متناسب باشد و هر چه ساقه های این گل ها کشیده تر باشد بر جذابیت و زیبایی میز می افزاید. اگر رنگ گلها با یکی از عناصر سفره مانند رومیزی یا دستمال ست سوند بسیار مطلوب خواهد بود.

شمع: از عناصر ضروری سفره آرایی و از اجزاء لاینفک تزیینات میز شام عروسی شمع هایی هستند که می بایست در دو طرف گل ها قرار داده شوند. سعی کنید ارتفاع شمع ها هم اندازه ارتفاع گلها باشد و فراموش نکنید که هنگام صرف شام حتما شمع ها را روشن کنید.

لیوان: شاید با خود اینگونه بیاندیشید که اگر برای هر نوشیدنی لیوان بخصوصی در نظر بگیرید خیلی بهتر است اما این روش جز شلوغ کاری و کاهش زیبایی میز کارایی دیگری نخواهد داشت. یکی دو لیوان شیک و مجلسی کفایت خواهد کرد.

استفاده از دستمال سفره: از مهم ترین عناصر تزییناتی میز شام در خدمات مجالس دستمال سفره است که باید با دقت و سلیقه زیاد تا خورده و بر روی بشقاب قرار داده شود.


قاشق، چنگال و چاقو: قاشق، چنگال و چاقو باید کنار بشقاب قرار بگیرند و نیز باید دقت داشت که نحوه چیدن آنها از اهمیت به سزایی برخوردار است. نکته دیگر اینکه قاشق های کوچک مخصوص سرو دسر را هم فراموش نکنید.



نحوه چیدن میز شام عروسی در باغ عروسی

اولین و مهمترین وسیله در باغ عروسی میز و صندلی به شمار می آید، جایگذاری مناسب میز و صندلی ها، رنگشان و حالت قرار دادن آن ها در کنار هم در یک کلمه چیدمان میز و صندلی در باغ عروسی تاثیر به سزایی در دکوراسیون باغ عروسی خواهد داشت.بدیهی است که تزیینات باغ تاثیر چشمگیری در برگزاری هر چه بهتر تشریفات عروسی می گذارد. بسیار پیش می آید که فضای کوچکی برای اجرای مراسم عروسی در اختیار داریم ولی چیدمان مناسب و طراحی زیبای این مساله را کاملا پوشش می دهد.در حقیقت این چیدمان بایستی به نحوی باشد که آمد و شد مهمان ها با سهولت انجام گیرد و نیز فضای کافی برای پذیرایی و انجام دیگر خدمات مراسم نیز در دسترس باشد. واضح است که اگر مهمانان در این فضا، آسایش و راحتی نداشته باشند از فرآیند کلی برگزاری تشریفات مجلس ناخرسند خواهند بود و این مساله بر روند کلی اجرای مراسم تاثیر منفی خواهد داشت.

باید این نکته را در نظر گرفت که در اجرای مراسم  تشریفات عروسی  در باغ، تزیینات و دکوراسیون باغ اهمیت زیادی دارد. لازم به ذکر است که در نقطه مقابل باور عمومی، طراحی دکور باغ ها برای اجرای مراسم عروسی چه بسا حساس تر و دشوارتر از تزیین تالارها و فضاهای بسته است.  لذا بدیهی است که اگر طراحی و تزیین میز و صندلی ها به درستی صورت گیرد، تشریفات و خدمات مجلس بسیار بهتر و کامل تر انجام خواهد شد.چیدمان میز عروسی می تواند توسط کارکنان باغ یا تالار عروسی و یا به صلاحدید میزبانان با سلیقه شخصی ایشان صورت پذیرد. از آنجایی که مراسم عروسی فقط یکبار در کل طول زندگی عروس و داماد اتفاق می افتد، هر چه از حساسیت و خاص بودن آن روز بگوییم باز هم کم است لذا باید نهایت دقت را به کار بست تا بهترین تزیین و دکوراسیون را انجام داد.