تشریفات و خدمات مجالس الف | برگزاری مراسم عروسی و نامزدی

گل آرایی,سفره عقد,تشریفات,تشریفات الف,تشریفات عروسی,تشریفات مجالس,خدمات مجالس,باغ عروسی

تشریفات و خدمات مجالس الف | برگزاری مراسم عروسی و نامزدی

گل آرایی,سفره عقد,تشریفات,تشریفات الف,تشریفات عروسی,تشریفات مجالس,خدمات مجالس,باغ عروسی

ویژگیهای یک مبلمان اداری خوب و مناسب

از ویژگیهای یک محل کار خوب داشتن مبلمان اداری مناسب کار است. میز و صندلی کار باید طوری انتخاب شود که علاوه بر حفظ زیبایی محیط کار و کارایی، سلامت و راحتی کارکنان سازمان را نیز فراهم آورد و موجب آزار آنها نشود. یک صندلی نامناسب میتواند موجب کمردرد شود. میزکار نباید بیش از اندازه بلند یا کوتاه باشد تا موجب آزار نشود. زمانی که مبلمان متناسب و درست باشد کار در محیط اداری را ساده تر میکند.

 

مبلمان اداری چیست و چه کاربردی در سازمان دارد؟

 

مبلمان اداری در حقیقت مجموعۀ لوازمی است که شما در هر مکان اداری و حتی در اتاق کار خود میتوانید پیدا کنید. مبلمان اداری شامل میز مطالعه، میز اداری، صندلی اداری، میز تحریر، کتابخانه، کمد، صندلی و مبلمان سالن انتظار، میز و صندلی کامپیوتر و ... از جمله مواردی است که در این تعریف جای میگیرد. همچنین مبلمان اداری در اتاق ریاست سازمانها مانند میز مدیریت و مبلمان اداری مدرن در نشان دادن شان سازمان اثر بسیار زیادی دارد.

 

 

تفاوت مبلمان اداری و مبلمان خانگی

 

مبلمان اداری باید علاوه بر زیبایی، دارای استحکام بیشتری هم باشند، چرا که کاربرد آنها در محیط اداری بیشتر است. ممکن است در یک روز صدها نفر روی یک صندلی بنشینند پس این صندلی باید علاوه بر زیبایی، محکم نیز باشد. در مبلمان خانگی، افراد خانواده در استفاده از لوازم منزل رعایت احتیاط را میکنند و تلاش میکنند تا مراقب لوازم حساس منزل باشند؛ اما شما نمیتوانید در یک محیط کاری از تمام مراجعین بخواهید که احتیاط لازم را برای حفظ مبلمان داشته باشند. به همین دلیل هم در بیشتر موارد مبلمان اداری از جنس فلز هستند.

 

اهمیت مبلمان اداری چیست؟

 

مبلمان اداری در حقیقت بخش مهمی از محیط کاری پرسنل اداره است که باید علاوه بر کارایی برای پرسنل، بتواند محیط کاری خوبی را فراهم آورد. نوع مبلمان اداری سطح کلاس و پرستیژ شرکت را نیز مشخص میکند. همچنین مبلمان اداری مناسب میتواند به جذب مراجعین نیز کمک کند. یک محیط شاد و جذاب بازده کاری را بالا میبرد. طراحی و ساخت مناسب مبلمان اداری باید طوری باشد که فعالیت کارکنان را دچار مشکل نکند. مبلمان اداری مدرن علاوه بر کیفیت و زیبایی باید انعطاف پذیر باشند.

انتخاب رنگ مبلمان اداری

 

انتخاب مبلمان، میز اداری، میز کنفرانس و ... باید متناسب با رنگ و فضای اتاق ها باشد. همچنین اندازۀ آن باید به گونه ای باشد که فضای زیادی نگیرد و مانع رفت و آمد افراد نشود؛ اما نوع و طرح مبلمان اداری به طراحی داخلی فضای کار بازمیگردد و هر فضایی نیازمند مبلمانی متناسب با کارکرد آن است. به عنوان مثال مبلمان اتاق انتظار یا پذیرش با مبلمان دفاتر اداری متفاوت است. در کنار اینکه این مبلمان اداری باید با هم همخوانی داشته باشند، میز اتاق کنفرانس با میز مدیریت متفاوت است.

 

 

ویژگی های صندلی اداری مناسب

 

برای انتخاب درست صندلی اداری سالها آزمایش و تحقیق صورت گرفته است. امروزه صندلی ها در همه جا و در اطراف ما وجود دارند. در محیط کار، پارکها، سینماها و رستورانها و محل کار همواره به یک صندلی نیاز داریم. پس باید به صورت استاندارد و مناسب ساخته شوند. صندلی نامناسب میتواند موجب دردهای مزمن عضلانی و تغییر شکل ستون فقرات شود. کمر درد و پادرد از دیگر مشکلاتی است که یک صندلی نامناسب میتواند پدید آورد.

 

صندلی اداری خوب چگونه باید باشد؟

 

یک صندلی اداری مناسب باید به صورت استاندارد ساخته شده باشد. صندلی مناسب باید از پشت و کمر و گردن فرد حفاظت کند. صندلی های اداری که تکیه گاه و نشیمن آنها ثابت است به فرد اجازۀ نمیدهند که در زمان کار بدن خود را آنطور که راحت تر است حرکت بدهد به همین دلیل هم موجب ایجاد فشار بر فرد میشود. پشتی صندلی باید قابل حرکت باشد و به استفاده کننده امکان حرکت دادن مفاصل مچ پا و زانو و ران و لگن را بدهد.

 

 

پشتی صندلی اداری باید درست قرار گیرد تا به مهره های کمر صدمه نزند و بخش میانی صندلی باید امکان گردش خون را در پاها و زانو ها فراهم کند. بهترین صندلی های اداری پشتی فنری دارند که به فرد اجازه میدهد آنطور که تمایل دارد به آن تکیه کند. تکیه گاه، صندلی اداری خوب و استانداردی برای بدن ایجاد میکند.

 

جنس رویۀ صندلی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. رویۀ صندلی نباید لیز باشد و اصطکاک زیادی داشته باشد. یک اصطکاک مناسب برای جلوگیری از لیز خوردن و جنس پارچه ای که مانع از عرق کردن شود بهترین جنس پارچه است.

 

دسته های صندلی نیز دارای اهمیت بسیاری است. دستۀ صندلی خوب و مناسب از ماهیچه های شانه و گردن حفاظت میکند و در زمان بلند شدن یک تکیه گاه محسوب میشود.

 

صندلی مخصوص خانمها و آقایان

 

در انتخاب مبلمان اداری بیاد داشته باشید که صندلی های مناسب برای خانمها با صندلی های مناسب برای آقایان متفاوت است. این یک اشتباه رایج است که یک مدل صندلی را برای همۀ اداره تهیه میکنند. یادتان باشد که ارگونومی بدن خانمها با آقایان متفاوت است. صندلی مورد استفاده خانمها باید سبک باشد و عرق نکند. کارمندان خانم باردار باید از صندلی استفاده کنند که چرخ دار باشد و پشتی آن متحرک باشد. آقایان معمولا صندلی های بزرگ و سنگین را ترجیح میدهند.

 

میز اداری

 

یکی از مهمترین بخش های مبلمان اداری و دکور هر شرکت میزهای اداری آن است. میزهای اداری انواع مختلفی دارند، میز مدیریت، میز کارشناس، میز کنفرانس، کانتر و میز گروهی از انواع میزهایی هستند که در یک سازمان مورد استفاده قرار میگیرند.

 

 

انتخاب درست میز اداری میتواند در کنار زیبایی، کاربری مناسب نیز در مبلمان اداری شما ایجاد کند. پس حساسیت نشان دادن و داشتن وسواس در انتخاب میزهای اداری اشتباه نیست. میزهای کاری شما کلاس کاری شرکت تان را نمایان میکنند و مناسب بودن میز موجب بهره وری بهتر کارمندان و آسایش آنها میشود.

 

میز اداری علاوه بر اینکه از نظر رنگ و اندازه باید متناسب با دکوراسیون ساختمان باشد باید دارای اندازه مناسب برای کار نیز باشد. میز کوچک میتواند شلوغ و بهم ریخته باشد و میز بیش از اندازه بزرگ دست و پا گیر است. پس باید میز اداری به گونه ای طراحی شود که علاوه بر زیبایی و اندازه، به استفاده کنندگان بیشترین امکانات لازم را ارائه دهد. بهتر است که میز اداری دارای تعدادی کمد و کشو باشد تا کارکنان بتوانند لوازم اضافه خود را در آن سازماندهی کنند. همچنین برای امنیت بهتر است یک یا دو کشو در هر میز دارای قفل باشد تا به حفظ امنیت لوازم کاری و اسناد اداری کمک نماید.

 

به طور کلی انتخاب مبلمان خوب و مناسب موجب راحتی کارکنان و بالارفتن راندمان کاری میشود. همچنین مبلمان زیبا و دکوراسیون شکیل موجب جذب مشتریان بیشتر به محیط کاری میگردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.